970

Jugoslav Ćosić: Tabloide i gotovo sve televizije kontroliše Vučićev medijski generalštab

Direktor programa TV N1 Jugoslav Ćosić izjavio je u intervjuu za nedeljnik "Vreme" da je uveren da tabloide i gotovo sve elektronske medije u Srbiji kontroliše medijski generalštab predsednika Republike, u kojem se, kako je rekao, donose sve važne medijske odluke.

Ćosić je za "Vreme" izjavio da se ne kaje zbog tvita u kojem je list "Alo" nazvao "medijskim SS odredom", nakon što je taj tabloid optužio N1 da poziva na ubistvo predsednika Aleksandra Vučića tako što je iz prenosa protesta uživo na Fejsbuku izvukao "jedan od milion komentara koji stvarno nije korektan, i u kom se pominje 'rumunski scenario'".

"Komentari na Fejsbuku idu takvom brzinom da niko ne može da ih kontroliše (...) Te novine 'Alo', kao i druge tabloide, a i gotovo sve elektronske medije, po mom uverenju kontroliše medijski generalštab predsednika Srbije. U tom generalštabu donose se važne medijske odluke: ko je sutra predmet napada, na koji način i koja će pitanja biti postavljena Vučiću. O pitanjima se obaveštava ko treba, a onda ih iznenađenom predsedniku postavljaju na konferenciji za medije. Tako, eto, izgleda ta uređivačka politika", kazao je Ćosić uz ocenu da se nezavisnim medijima u Srbiji dešava isto ono što se događalo Jevrejima u nacionalsocijalističkoj Nemačkoj 1936. godine - uvod u istrebljenje.

Prošle nedelje je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić optužio televiziju N1 da vodi kampanju protiv gradske vlasti i kao dokaz za to na svom Fejsbuk profilu izneo internu prepisku između urednika i novinara N1.

Ćosić kaže da je prepiska autentična, ali da u njoj nema "apsolutno ničeg spornog ni kontroverznog".

"U njemu je samo zadatak novinaru da isprati taj događaj kao i da zamenika gradonačelnika pita za gužve u gradu i da li je čitao Hardingov izveštaj pošto je o njemu više puta govorio u različitim medijima. Svaka televizija pravi takav plan za sutradan. I u svakoj televiziji ga prave urednici", objasnio je direktor programa TV N1.

Dodao je, međutim, da je ono što Vesić govori čista izmišljotina, jer ne postoji bilo kakva direktiva da se napada gradska vlast, što se može videti i iz citata i-mejla, niti je tu poruku poslao on, niti je bilo ko vršio mobing nad novinarima N1.

"Zamenik gradonačelnika to odlično zna i svesno govori neistine u svojoj ličnoj borbi da opstane i da postane kalif umesto kalifa, u gradu koji sve dublje tone u haos, a sve je teže održavati iluziju da je sve u redu. Tim pre što je N1 veoma nezgodan medijski svedok, jer pratimo grad iz dana u dan. Mislim da je njegova najveća frustracija što nema mnogo poverenja. Ima faraonsku ambiciju, a najmanje mu veruju u samom SNS-u. To shvatamo iz neformalnih razgovora sa članovima SNS-a. A da je tako, govori i to što SNS nije smeo da ga postavi za gradonačelnika nakon poslednjih beogradskih izbora. I on to odlično zna, jer radi se o ekstremnom političkom preletaču", naveo je Ćosić.

Iz novinarskog ugla biće zanimljivo videti da li će na predstojećim izborima naredne godine, a predsednik je najavio i lokalne, SNS smeti da rizikuje sa Vesićem, dodao je Ćosić. "Mogli bi da prođu kao Erdogan u Istanbulu", konstatovao je.

Na negativnu kampanju prošle nedelje je upozorila i United Grupa, u okviru koje posluje i N1, upozorivši u saopštenju da predstavnici režima tu kompaniju napadaju i van granica zemlje.

"Napokon su shvatili da N1 ima čvrstu i trajnu podršku investitora za uređivački politiku i da se tu ništa neće menjati, pa je sve oružje upereno na uništenje same grupe, jer misle da je to jedini put da se uguše ne samo N1, već i drugi nezavisni mediji. Nebitno je što u United Grupi radi 3.500 ljudi čije porodice žive od toga", istakao je Ćosić.

Podsetio je da u brojnim aferama u poslednjih sedam godina, ali i pre - od Mobtela, Luke Beograd, TC Ušća, postavljanja optičkih kablova na Koridoru 10, do Beograda na vodi, Er Srbije, prodaje PKB-a i Galenike - nikada nisu pomenuti ni SBB, ni ime Dragana Šolaka, sve do 2014. godine kada je N1 počeo sa radom.

"Da li vam to nešto govori? Tada su odjednom i SBB i Šolak izronili kao podmornica. Odjednom se SBB razvijao nekorektno i uz političku pomoć", ukazao je.

Redakciji TV N1 istovremeno se javljaju građani koji se žale da Telekom "divljački raskopava" trotorare i razvlači svoju optiku, a onda ulazi u zgrade i obmanjuje stanare da imaju saglasnost većine, štemuju zidove i razvlače svoje kablove tamo gde je već SBB.

"Nemam apsolutno ništa protiv konkurencije u bilo kojoj oblasti, uključujući i medije, ali sam protiv nasilja i bezakonja (...) Podržavam razvoj Telekoma, ali ovde se radi o političkom projektu i kontroli medijskog polja. Mi o ovom razvlačenju kablova ne izveštavamo upravo zbog toga što smo deo United Grupe, mada zaista imamo pravo na to jer se radi o akcionarskom društvu (Telekomu) čiji je vlasnik država", rekao je Ćosić.

Podsetio je da TV N1, uvek kada izveštava o Telekomu ili nekom projektu United Grupe, obavezno na kraju svakog teksta ili priloga objavljuje da je N1 deo grupe, upravo da ne bi gledaoce dovodili u zabludu.